menusearch
mrhrm.ir

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه مطالعات کارکنان

جستجو
صفحه اصلی
شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ ۱۶:۱۲:۲۱
(0)
(0)
مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه مطالعات کارکنان
مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه مطالعات کارکنان

جوامع آکادمیک و موسسات تحقیقاتی بین المللی، مدل های مختلفی به عنوان مدل های تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان در حوزه مدیریت منابع انسانی معرفی نموده اند که در ادامه مدل مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه مطالعات کارکنان تشریح می‌گردد.

این مدل بر اساس سفارش کار موسسه مطالعات کارکنان انگلستان، از طریق تحقیقی با مدیریت آقای رابینسون و تیم ایشان ایجاد شده است. این مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان را تابع و وابسته به ارزش احساس شده و درگیری کامل فرد می‌داند و به نوعی ارزش احساس شده و درگیری کامل فرد، متغیر میانجی بین تعلق سازمانی کارکنان و مجموعه دیگری از متغیر ها، به عنوان متغیرهای مستقل است. متغیر های مستقل شامل موارد ذیل است:
•    آموزش، توسعه و مسیر شغلی
•    مدیریت مستقیم
•    عملکرد و ارزیابی
•    ارتباطات
•    فرصت های برابر و برخورد منصفانه
•    پرداخت و مزایا
•    سلامت و ایمنی
•    همکاری
•    توجه به خانواده
•    رضایت شغلی

از نکات قابل توجه در این مدل این موضوع است که رضایت شغلی به عنوان یک متغیر سازه مستقل از تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان در نظر گرفته شده است.
با توجه به فلش عمودی کنار مدل که تحت عنوان اهمیت نام گذاری شده این موضوع قابل تشخیص است که موضوعات مختلف ایجاد کننده تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان هر یک از اهمیت نسبی نسبت به دیگری برخوردار است.

جهت اجرای پروژه سنجش وضعیت تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان با ما تماس بگیرید.

 

 

سایر مدل های تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان:
مدل اثربخشی (تعلق سازمانی و توانمندسازی) موسسه هی گروپ 


مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) گالوپ


مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان پنا

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) زینگر

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان 10C

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) سیروتا

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه هویت

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) باکر و دمروتی