menusearch
mrhrm.ir

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان موسسه گالوپ

جستجو
صفحه اصلی
شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ ۱۶:۱۶:۵۱
(0)
(0)
مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان موسسه گالوپ
مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان موسسه گالوپ

جوامع آکادمیک و موسسات تحقیقاتی بین المللی، مدل های مختلفی به عنوان مدل های تعلق سازمانی(دلبستگی) کارکنان در حوزه مدیریت منابع انسانی معرفی نموده اند که در ادامه مدل تعلق سازمانی گالوپ تشریح می‌گردد.

در میان پژوهش های مشهور موسسه گالوپ، به عنوان یکی از بزرگترین موسسات نظرسنجی و افکارسنجی دنیا، تلاش هایی که برای تبیین و تعریف یک محیط ایده آل انجام شده جایگاه ویژه ای دارد.

 

در مدل ارائه شده توسط این موسسه روی چهار عامل اصلی سازمانی تاکید شده است.

اول: روشن، منطقی و متناسب بودن انتظارات متقابل فرد و سازمان (شغل).

 

دوم: داشتن مشارکت و سهم در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها.

 

سوم: تناسب بین شغل و شاغل.

 

چهارم: داشتن فرصت هایی برای رشد، پیشرفت و یادگیری.

 

موسسه گالوپ این چهار عامل اصلی را در قالب یک پرسشنامه12سوالی(G12) تنظیم کرده و آن را برای اندازه گیری و تحلیل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان پیشنهاد داده است.

 

جهت اجرای پروژه سنجش وضعیت تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان با ما تماس بگیرید.

 

 

سایر مدل های تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان:
مدل اثربخشی (تعلق سازمانی و توانمندسازی) موسسه هی گروپ 


مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه مطالعات کارکنان

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان پنا

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) زینگر

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان 10C

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) سیروتا

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه هویت

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) باکر و دمروتی