menusearch
mrhrm.ir

مدل اثربخشی (تعلق سازمانی / دلبستگی) کارکنان موسسه هی گروپ

جستجو
صفحه اصلی
شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۴ ۱۹:۲۲:۵۲
(0)
(0)
مدل اثربخشی (تعلق سازمانی / دلبستگی) کارکنان موسسه هی گروپ
مدل اثربخشی (تعلق سازمانی / دلبستگی) کارکنان موسسه هی گروپ

یکی از مدل‌های مطرح در حوزه مدیریت منابع انسانی، مدل اثربخشی کارکنان موسسه هی گروپ سابق و کورن فری فعلی است. بر اساس این مدل، دو بعد تعلق سازمانی (دلبستگی) و توانمند سازی کارکنان، عوامل ایجاد کننده اثربخشی کارکنان می‌باشند. کارمند اثربخش کارمندی است از طریق ارتقاء عملکرد فردی به کسب نتایج عملکردی سازمان کمک می‌نماید و به عبارتی نتایج مرتبط با کسب و کار، به موضوع عملکرد کارکنان مرتبط است.
موضوع تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان که به عنوان یکی از ابعاد دوگانه مرتبط با اثربخشی کارکنان لحاظ شده، با دو زیر مولفه تعهد و تلاش آگاهانه معرفی می‌گردد. تعهد بالای فرد نسبت به سازمان و تلاش آگاهانه فرد در راستای اهداف سازمانی از نشانه های تعلق سازمانی کارکنان است.


محرکه های تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان:
درک استراتژی های سازمان: شناخت و درک چشم انداز، اهداف و استراتژی ها و درک ارتباط شغل و نقش خود با استراتژی ها.
اعتماد به رهبران: کیفیت رفتار رهبری مدیران در تمامی سطوح سازمانی و میزان اعتماد کارکنان به رهبران سازمان .
تمرکز بر کیفیت و مشتری: میزان اهمیت موضوع کیفیت خدمات و محصولات در نزد شرکت و کارکنان و تمرکز بر اصل مشتری مداری.
قدردانی و توجه به کارکنان: تمرکز بر احترام برای کارکنان از سوی شرکت و قدردانی و تقدیر از تلاش های برجسته کارکنان.
فرصت‌های ارتقاء: فراهم آوری فرصت های پیشرفت در مسیر شغلی برای کارکنان و کمک به ارتقاء در مسیر شغلی.
حقوق و مزایا: میزان عدالت بیرونی و درونی در زمینه جبران خدمات کارکنان اعم از حقوق و مزایای مرتبط.

 

 محرکه های توانمندسازی کارکنان:

در کنار تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان موضوع توانمند سازی نیز در مدل آورده شده است. اثربخشی کارکنان در راستای نتایج کسب و کار تابع توانمندی آنها نیز است.
مدیریت عملکرد: شفاف سازی انتظارات و اهداف کاری برای کارکنان و مربی گری جهت بهبود عملکرد و رسیدن به اهداف کاری.
تفویض اختیار و قدرت افزایی: اعطای آزادی عمل و استقلال به کارکنان جهت انجام اثربخش وظایف محوله.
منابع: فراهم بودن اطلاعات، تجهیزات، ابزار، تکنولوژی و سایر منابع مورد نیاز جهت انجام موثر وظایف کاری کارکنان.
آموزش: تدارک آموزش های مورد نیاز برای کارکنان جهت توسعه و تقویت بینش، دانش و مهارت های مورد نیاز انجام موثر کارها.
همکاری و کارتیمی: فراهم آوری فرصت های همکاری و کار تیمی اعضای سازمان در جهت رسیدن به اهداف سازمانی.
کار، ساختار و فرآیند: وضعیت فرآیندهای کاری و میزان سازماندهی و ساختار انجام کارها در راستای اهداف و استراتژی های سازمان.

 

جهت اجرای پروژه سنجش وضعیت اثربخشی کارکنان(سنجش وضعیت تعلق سازمانی و توانمندسازی کارکنان) با ما تماس بگیرید.

 

 

 

مدل های تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان:

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) گالوپ


مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه مطالعات کارکنان

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان پنا

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) زینگر

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) کارکنان 10C

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) سیروتا

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) موسسه هویت

 

مدل تعلق سازمانی (دلبستگی) باکر و دمروتی